Vyberte stránku

Vytrvalostní jízda českých veteránů Oldtimer Express, která slavnostně odstartovala v sobotu 4. května od Národního technického muzea v Praze, úspěšně zakončila svou cestu před antickým stadionem Panathinaikos v centru Atén. Po pěti náročných etapách a 2 500 kilometrech dorazily veterány do cíle na Den vítězství 8. května.

 

Jízda, která vedla účastníky rakouskými a slovinskými Alpami, chorvatským pobřežím, přes Černou Horu, Albánii a Řecko, představovala výzvu nejen pro posádky, ale i jejich auta. „Jízda byla náročná a zejména etapa přes Černou Horu a Albánii nám všem dala zabrat. Viděli jsme, ale také krásnou přírodu a skvěle jsme si zařídili a celkově si užili perfektní čas strávený ve společnosti stejně naladěných lidí, takže považuji druhý ročník Oldtimer Expressu za velmi vydařený,“ komentoval v cíli celou jízdu Josef Zajíček, zakladatel a hlavní organizátor akce. „Jsem moc rád, že jsme všichni v pořádku v cíli a děkuju všem účastníkům i partnerům, kteří nás podporují a díky kterým jsme mohli posunout úroveň celé akce zase o kousek dál.“

Během cesty čekalo na posádky několik výzev, včetně soutěžních jízd pravidelnosti na okruhu Grobnik nedaleko chorvatské Rijeky. Vítězem se stal tým Betonpres s posádkou Jakub a Eduard Poncovi s vozem Mini Cooper.

Mezi dalšími oceněnými vozy bylo BMW 3.0 CSI z roku 1974 manželů Bulířových, kteří získali Cenu BMW Česká republika za jízdu pravidelnosti. Cenu elegance mezi vozy se stářím 30-50 let získalo Ferrari 512 Testarossa, ve kterém jízdu do Atén absolvovali manželé Karasovi. V kategorii nad 50 let pak zvítězil půvabný Volkswagen T1 Bus Františka Piškanina a jeho manželky Lenky.

Nejpřipravenějším vozem se stal vůz Škoda 1102 Roadster z roku 1951, který řídili Alois Krejčí a Alois Krejčí junior. Cenu uděloval servisní tým Tomáše Tochtara, který se tradičně perfektně a velmi obětavě staral o všechny vozy účastníků.

Z celkových 43 posádek dvě jízdu nedokončily. Jedna pro poruchu motoru a druhá pro nezaviněnou nehodu, která se obešla bez zranění, ale nedovolila pokračovat v jízdě. Obě posádky pak dokončily jízdu do Atén v náhradním voze.

Na slavnostním galavečeru 9. května byly v aténském hotelu President posádkám předány originální trofeje vyrobené českým sklářským mistrem Jiřím Pačinkem. Cenu pořadatele – hodinky české značky ROBOT, převzal z rukou Josefa Zajíčka Ivo Tůma, který se svým Renaultem R8 z roku 1963 i přes počáteční nemalé komplikace jízdu nevzdal a zvládl celou cestu až do Atén.

„Moc mě těší, že se opět sešla skvělá parta lidí, kterou i přes její různorodost spojuje láska a nadšení ke starým autům, vzájemně si skvěle rozumí a podporují se. Podařilo se nám společně vytvořit unikátní atmosféru celé akce, která charakterizovala už první ročník Oldtimer Expressu,“ shrnul na slavnostním galavečeru průběh celé akce Josef Zajíček.

Kam se Oldtimer Express vydá příští rok, plánuje Josef Zajíček oznámit v druhé půlce léta. Oldtimer Expressu bude také věnována zvláštní část na automobilovém festivalu The Most CLASSIC, který se uskuteční 27. – 29. září na Autodromu Most a pro fanoušky zde budou k vidění posádky a jejich vozy.

 

Oceněné vozy a posádky

Cena pořadatele
Renault R8 (1963), tým: BADGER, posádka: Ivo Tůma
Partner ceny: ROBOT, české hodinky

Nejpřipravenější vůz
Škoda 1102 Roadster (1951), tým: ITAREG, posádka: Alois Krejčí a Alois Krejčí junior
Partneři ceny: ORLEN a Autodrom Most

Jízda pravidelnosti, Autodrom Grobnik:
Mini Cooper (1997), tým: Betonpres, posádka: Jakub Ponec, Eduard Ponec
Partner ceny: Nespresso

Cena BMW Česká republika jízda pravidelnosti:
BMW 3.0 CSI (1974), tým: Auto Kelly, posádka: Martin Bulíř, Eva Bulířová
Partner ceny: BMW Česká republika

Cena elegance v kategorii 30-50 let:
Ferrari 512 Testarossa (1992), tým: Pirelli, posádka: Ladislav Karas, Naďa Karasová
Partner ceny: Vila Čapek

Cena elegance nad 50 let:
Volkswagen T1 Bus (1965), tým: HOPI, posádka: František Piškanin, Lenka Piškaninová
Partner ceny: Grandhotel Pupp Karlovy Vary

Sledujte Oldtimer Express na sociálních sítích: www.facebook.com/OldtimerExpressPraha/, www.instagram.com/oldtimerexpress/

O Oldtimer Expressu
Oldtimer Express je jedinečná vytrvalostní jízda českých veteránů, která spojuje vášeň pro klasická auta a cestování. V prvním ročníku se 23 posádek vydalo po stopách ikonického Orient Expressu z Prahy do Istanbulu. Letos se zúčastnilo už 43 posádek a v olympijském roce zamířily s veterány do Atén. Start se uskutečnil 4. května 2024 od Národního technického muzea v Praze. Bezmála 2 500 km dlouhá trasa vedla české veterány přes Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko, Černou Horu, Albánii a Řecko. Do cíle dorazil Oldtimer Express po pěti etapách na Den vítězství ve středu 8. května. Cílem vytrvalostní jízdy není být nejrychlejší, ale dojet do cíle. Hlavním organizátorem akce je Josef Zajíček, majitel Autodromu Most a hodinářské manufaktury ROBOT.

Hlavní partner ORLEN
ORLEN je mezinárodní síť čerpacích stanic, která zahrnuje téměř 3 500 stanic v Polsku, Německu, Rakousku, Maďarsku, Litvě, na Slovensku a v Česku, kde je s 436 stanicemi lídrem trhu. Značka ORLEN klade důraz na vysokou kvalitu produktů a služeb. Kromě prvotřídních pohonných hmot Efecta a prémiových paliv Verva nabízí i široký sortiment doplňkového prodeje, služeb a občerstvení v mezinárodním konceptu Stop Cafe.